۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۸۴۱۱۱

یادداشت|یهود و سابقه ای دیرینه در عهد شکنی

یادداشت|یهود و سابقه ای دیرینه در عهد شکنی
پیمان‌شکنی از دیرباز صفت دائمی یهودیان بوده و این عدم وفای به عهد را در تاریخ معاصر نیز از یهودیان صهیونیزم بارها دیده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بنی قریظه نام قبیله یهودی مسلک است که در مدینه ساکن بودند. یهودیان سرزمین حجاز جنگ های متعددی را به پیامبر عظیم الشأن اسلام تحمیل کردند. آخرین جنگ پیامبر با یهودیان قبیله بنی قریظه در سال پنجم هجری بود که به غزوه بنی‌قریظه معروف شد.

شواهد تاریخی حاکی از آن است که بنی قریظه نیز همچون بنی نضیر از نسل هارون برادر حضرت موسی علیه السلام هستند که قبل از آنکه قبایل اوس و خزرج به یثرب مهاجرت کنند در آنجا زندگی و حکومت می کردند. در آن دوران حکومت مسیحی حبشه تحت حمایت امپراتوری قدرتمند روم بود. با اتکای بر همین حمایت توانستند در جنگ بر یهودیان یمن فائق آیند.

شکست یهودیان یمن از حکومت مسیحی حبشه باعث کاهش قدرت یهودیان مدینه شد. اما بنی قریظه نسبت به قبایل دیگر یهود هنوز از جمعیت و نفوذ بیشتری برخوردار بود.

بنابر منابع تاریخی، مسلمانان بعد از جنگ خندق که به غزوه احزاب نیز معروف است به جنگ با یهود بنی قریظه شتافتد، البته علت این  حمله مسلمانان به یهودیان مدینه پیمان شکنی بنی قریظه و همراهی آنان با مشرکان در جنگ خندق علیه مسلمانان بود.

پیمان‌شکنی از دیرباز صفت دائمی یهودیان بوده و این عدم وفای به عهد را در تاریخ معاصر نیز از یهودیان صهیونیزم بارها دیده ایم.

یهود و سابقه ای دیرینه در عهد شکنی

امام خمینی(ره) به عنوان یکی از منادیان وحدت در بین ملل و دولت های اسلامی علت تفرقه بین مسلمین جهان را عوامل خارجی می دانستند و معتقد بودند که آنها با کمک عناصر خود فروخته و مزدور داخلی می توانند ضربات سهمگینی را به وحدت امت اسلامی وارد کنند.

از همین‌رو امام راهکارهایی عملی برای حفظ وحدت مسلمانان داشتند؛ مقابله با سلطه گران و امپریالیسم خارجی و همچنین مبارزه با عوامل و عناصر تفرقه افکن داخلی، عملی ترین و بهترین راه مقابله با برهم‌زنندگان وحدت است.

اسرائیل به عنوان یک رژیم جعلی و غیر رسمی از مهمترین تهدید های خارجی برای وحدت بین مسلمانان است که با نفوذ و تهدید و تطمیع خائنین داخلی توانسته تا حد زیادی وحدت بین امت اسلامی را بر هم بزند و همراهی کشورهای مرتجع عربی با رژیم غاصب صهیونیستی خود موید این ادعا است.

صهیونیزم ها مثل اجداد خود یعنی بنی قریظه که در صدر اسلام پیمان شکنی کردند بارها قوانین بین‌الملل را نقض کرده اند، نمونه بارز آن تولید و ساخت سلاح های هسته ای و کشتار جمعی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد یهودیان می فرمایند: اولین درسی که خوب است به آن توجه داشته باشیم این است که رژیم طاغوت از جایی که انتظارش را نداشت ضربه خورد همچنان که خداوند در قرآن راجع به یهودیان می فرمایند: فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا (حشر – 2)

از جایی خدای متعال به سمت این ها هجوم آورد انتظارش را نداشتند.

جنگ بنی قریظه یک پیام و درس تاریخی را برای تمام مسلمانان جهان به همراه دارد، هنگامی که با دشمن پیمانی بستیم و آنان آغازگر پیمان‌شکنی هستند باید بدون مسامحه و بخشش، واکنش سریع نشان داد همان طور که پروردگار در قرآن می فرمایند:

وَأَنْزَلَ الَّذِينَ ظَاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ صَيَاصِيهِمْ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِيقًا (احزاب – 33)

یعنی کسانی را اهل کتاب که گروه‌های دشمن را پشتیبانی کردند از قلعه های مستحکم و استوار شان را پایین کشید و در دلهایشان ترس و بیم افکند گروهی را می کشتند و گروهی را اسیر می کردند.

در زمان حال هم  رژیم اسرائیل همچون پدران و اجدادشان(قوم بنی قریظه) پیمان شکنی های فراوانی می کنند.

در اغلب جنگ های اسرائیل با دیگر کشورها رژیم صهیونیستی یک طرفه آتش بس را نقض کرده و به هیچ اصول اخلاقی و بین المللی پایبند نیست.

در واقع اسرائیل با تجاوز به کشور فلسطین رسماً یک رژیم متجاوز و جعلی است و اتحادیه کشورهای عرب که همیشه مدعی ناسیونالیسم عربی بوده اند و عرب بودن را از افتخارات خود می‌دانند در مقابل این تجاوز آشکار سکوتی حقیرانه و خفت‌بار پیش گرفته‌اند و اکثرشان روابط غیر علنی با اسرائیل دارند. به تازگی امارات متحده پا را فراتر گذاشته و به صورت رسمی اعلام روابط آشکار با اسرائیل کرده و سفارت های طرفین در پایتخت هردو کشور بازگشایی شده است.

منصفانه اگر به وقایع نگاه کنیم چه ذلتی بالاتر از این که با رژیم غاصبی که هم به دین و هم به زبان تو تجاوز و ظلم می کند، دست دوستی بدهی.

یهود و سابقه ای دیرینه در عهد شکنی

در بین کشورهای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب در سال ۵۷ موضع روشن و واضحی در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است و همیشه از هیچ کمکی به ملت مظلوم و محق فلسطین  مضایقه نکرده است، اما کشورهای عربی که ادعای هم نژادی و هم زبانی با مردم فلسطین دارند مواضع دوگانه و نامشخصی اتخاذ می کنند.

البته اسرائیل مورد تایید تمام یهودیان جهان نیست و یهودی‌های مومن و خداشناس بسیاری هستند که جنایات و رفتارهای رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنند و صهیونیزم را غده سرطانی برای بشریت می‌دانند.

در کشور ایران نیز هموطنان کلیمی، قرن هاست که در کنار دیگر هموطنان مسلمان به خوبی و احترام زندگی می کنند. حساب این هموطنان عزیز کلیمی و دیگر یهودیان مومن دنیا همیشه با متجاوزان اشغالگر قدس جدا است.

مهمترین نکته ای که باعث قوت قلب تمام مومنان و آزادگان جهان است پیام تاریخی مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ است که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید از آنجا که وعده مردان خدا وعده خداست شکی نیست کمتر از دو دهه دیگر کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد؛ يَدُ اللَّهِ فَوقَ أَيديهِم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
 خوشبختانه بسیاری که ما را متهم به ارائه تئوری توطئه و توهم توطئه می کردند، امروز با دیدن پیامدهای همه گیری ویروس کرونا، فهمیدند که دنیا را نمی توان تنها با خوشبینی تفسیر کرد و همه را خیرخواه و فرشته نجات دانست.
0
0